Tuolien alkuperäinen kunto Tämä työ olikin sitten mielenkiintoisin tähän astisen koulun aikana. Sain tehtäväkseni kaksi isoa pyökistä tehtyä rokokoonojatuolin runkoa. Rungot olivat majailleet koululla jo jokseenkin aikaa, sillä runkoja ei oltu pintakäsitelty. Edellisen koulun peruja olin tehnyt paljon erilaisia pintakäsittelyjä, joten rungot uskallettiin antaa huomaani. Kantti ja juutti pois otettuna Runkoja oltiin aloitettu verhoilemaan sen verta, että niissä oli satulavyöt, juutti ja etureunassa kantti. Purin kaikki pois, koska asiakkaan kanssa oltiin sovittu tehtävän tuolit teollisesti. Sitten alkoin järjetön hiomisprosessi. Rungot olivat kutakuinkin veistotaltan jäljiltä, joten siloteltavaa ja karheita kohtia löytyi. Hion rungot käsin ensin karkeammalla 180 paperilla ja viimeistelin 240 paperilla. Ei riittänyt päivä, eikä pari kunnes sain hiottua rungot hyvän näköisiksi ja tuntuisiksi. Seuraavaksi piti sekoitella vaalea petsi. Sekoitin Herdin...
Kommentit
Lähetä kommentti